fredag 28 november 2008

Fredag

Det är redan fredag, snart är det jul och idag har adventsljusstakarna åkt upp på jobbet. Jag måste säga att jag trivs bra där, jag är aldrig rädd för att slita ut mig totalt där samtidigt som det händer lite hela tiden. Arbetskamraterna är snälla, jag är en del av den råa men hjärtliga jargongen. ;)

However, nu har jag varit hemma från jobbet en stund o snart är det gympa. Efter det ska jag till Daria. Jag har inte varit i korridoren på evigheter. Hon har varit här o så har vi varit på bio o sånt (fast det var ju med länge sedan). Hösten har bara gått supersnabbt, jag tycker inte det stör så mycket att det är mörkt ute. Det stör nog mer i augusti när man ser så stor skillnad mot hur det var i maj-juni, när man har det mörka, kalla framför sig. I januari börjar det redan ljusna igen. För att återgå till kvällen, så ska jag och Daria diskutera flytten. Hon kommer att ta farväl av korridoren den 1 januari och då ska jag hjälpa henne att flytta till Malmö. Hon kommer att åka från St Petersburg samma dag o jag kommer att jobba, så det kan nog bli ett grant spektakel, som vi säger i Östsverige.

Nu ska jag vila en stund före gympan. Jag jobbade igår kväll (12-20) o idag 7-13.30 så det är skönt att bara ligga raklång i sängen en stund. Life is good.

Inga kommentarer: