tisdag 2 december 2008

Glögg

Nu har det varit första advent och årets glöggpremiär har gått av stapeln. Glögg är verkligen ett fantastiskt påfund, så gott och mysigt. Det kan ju trots allt bli lite tjatigt med te (det var det ingen som trodde att jag skulle säga). I fredags fick jag hjortronglögg hos Daria. Den var 20%-ig och smakade bättre ljummen än supervarm, den var liksom för stark då. I lördags drack jag o Elmir o Ramona ekologisk svartavinbärsglögg från ICA, det var med gott. Men det ska bli gott med lite vanlig hederlig Blossa med. :)

I söndags var vi alla på julskyltning. Vi alla är då jag, Elmir, Daria o Ramona. Eller egentligen var bara jag o Daria på julskyltningen, men vi alla fyra började dagen med att fara till Mediamarkt och Nova och shoppa lite och dricka smoothies. Hell yeah vad gott. Sedan var det då en märklig blandning av skyltsöndag och nazistdemonstration inne i Lund, med tillhörande kravaller (dock ej bland söndagsfirarna tror jag). Jag o Daria missade dock det hela då vi satt och fikade, vi såg bara ett stort gäng motdemonstranter men inga nazister. De var visst bara runt 50 medan motdemonstranterna var runt 1000.

Just nu sitter jag bara och okynnesbloggar och -surfar. Jag borde verkligen plugga men jobbade igår kväll och kännner mig allmänt slö. Det är dock dags att ta tag i saker igen. Jag är inte helt peppad, men det får väl gå ändå. Det blir latintexter för glatta livet fram till lektionen kl 15. Auf wiedersehen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kom ihåg när jag fick dig till att gå från te till varm choklad i skolcaféterian! Yeah!! =)

Pingvinkvinnan sa...

Dessa härliga tider... :) De gulliga kafeteriatanterna vs de sura mattanterna. :)