tisdag 17 mars 2009

Vårvindar friska...

Här i Lund blåser det nästan som hemma i Karlskrona idag. Fantastiskt, det är verkligen vår i luften, och så länge man inte cyklar ner i diket på grund av sidvind så är det underbart. Det är vårblommor överallt, och det oväntade snöfallet i torsdags töade bort ganska snabbt.

Jag pluggar på om celler, nervceller och blodomloppet, det är full fart och jag har ingen aning om hur jag ska hinna med att lära in allt till tentan, men jag gör mitt bästa (nåja) och ska se om jag kan få tag på en bok med bättre anatomiska bilder. Jag måste lära mig kroppens skelettdelar och muskler, nerver, vener och artärer. Yada yada. Det är ett mycket spännande ämne, så även om det är krävande och 40 % brukar misslyckas på första tentan (!!!) så är det på något sätt värt slitet, för det vi lär oss nu har vi en massa nytta av senare. Nu går vi igenom hur den friska kroppen fungerar och det är ju en förutsättning för att vi ska förstå vad som kan gå snett.

Nu får jag ta och läsa några sidor, i kväll blir det spex, "Fantomen på AF-borgen". Skoj!

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow det later skoj! hur var det? Jag ska fa elektronmicroskop-tranining strax, det ar grejer det ;) langtar hem till skanevindarna lite, snartsnartsnart

Anonym sa...

hej gumman. visst är det härligt med våren som är på g nu, kommer bli jättetjurig om det blir snö igen;)

vi är i början på byggprocessen, tror det blir inflyttning i aug/sep nångång..

det hade varit jättekul o träffas i sommar! kram