måndag 6 april 2009

För roligt?

Hmm jag känner mig seg idag, illamående o har lite ont i halsen. Hoppas dock att det går över, men jag stannar hemma och läser idag. De senaste helgerna har jag umgåtts med olika delar av familjen, jag börjar känna att en helt oplanerad helg vore fint. Det får vänta till maj, dock. Förra gången jag skrev hade jag precis varit på Öland o hälsat på Regina. Helgen efter det var föräldrarna här i Lund, mamma fyllde år. Vi var på spex (Jurij Gagarin) o åt på Rauhrackel, sedan var vi på symässa i Malmö förra lördagen, mammas sätt att fira sin födelsedag. Jag köpte en hampatvål. :)

Annars är det mest plugg, det blir 6 veckor med föreläsningar om kroppen, sedan en vecka till att repetera. Tentan är den 17 april. Så det är lite förvirrande, mycket att hålla reda på, kemiska processer i kroppen, natrimjoner, kalciumjoner, hormoner, blodkroppar, makrofager m.m. Handen upp alla som trodde att sjuksyrror har koll på sånt. ;) Det är ett akademiskt yrke, fast ändå praktiskt såklart.

Jäjä. Så den här helgen var Elmirs mamma här. Vi promenerade en massa här i Lund och lite i Malmö, sedan var vi på bio i nya köpcentret Entré och såg Clint Eastwoods "Gran Torino". Mycket sevärd om en gammal koreakrigsveteran som kallar grannarna för gulingar innan han blir vän med dem...

I går pluggade jag i ett öde studiecentrum på LTH och idag mår jag alltså illa. Solen skiner och gräset lockar, så jag ska försöka läsa så mycket jag orkar här hemma o sedan ta mig ut på promenad.

Så, Stina och Urban, Londonrapporter tack! Och U; jag och Daria ska hälsa på Stina i London den 30/4-3/5, så fika/promenad är väl på sin plats? :)

3 kommentarer:

Stina sa...

lilla gullefjun med mjuka silkesdun och alla hönsen sa kakakaka! det ar varmt och skont i London, snart ar det pask, pa sondag flyger jag hem! sen ringer jag dig och ser vad du har for dig!GLAD pask

Anonym sa...

hej å hå, nyss (i fredax) hemkommen från svedala, satt å njöt på emirates i lördax av både sol å underhållande arsenalfotboll, vart ute på två promenader idag samt hämtat min cykel som varit parkerad hos vänner, sicken underbar frihetskänsla att för första gången i år trampa cykelhjul, självklart ses vi när du å elmir kommer över, var i london bor stina? ha d påskbäst

Pingvinkvinnan sa...

Urban:

Det är inte jag o Elmir som kommer utan jag o Daria, vi tre bodde på Delphi ihop förr i tiden. Jag får nog lägga upp en bild på oss alla tre... jag vet inte var Stina bor, jag ska fråga henne...

Däremot åker jag o Elmir till Jämjö på fredag, det ska bli skoj att fira påsk där, Regina fyller 20 på söndag så det blir ett stort kalas.

Ha det fint, vi ses runt 1 maj då!