söndag 26 april 2009

Härligt!

Det är så härligt med vårsommarväder, underbart! Folk ligger nästan staplade på varandra på minsta lilla gräsplätt för att få så mycket sol som möjligt... :)

I går tillbringade jag dagen i Malmö. Stina är i Sverige på besök så vi passade på att träffa Daria och Kristian från vår gamla korridor. Efter en dag i parken och på stan så kollade vi på hockey. Jag är extremt ointresserad av det, och med 7-1 till Sverige mot Österrike så var det ingen direkt spännande match. Nåväl, jag satt mest och pratade ändå, man ska ju göra det man är bra på.

På tisdag åker Stina tillbaka till London och på torsdag åker jag och Daria dit för at hälsa på henne. Men först, farmakologitenta torsdag morgon...

Förra veckan, i fysiologi och anatomi, gick väl inte superbra, men den är viktigare att kunna ordentligt än att precis klara tentan och sedan glömma, så jag ska satsa på att lära mig hur kroppen fungerar ordentligt, det är bra inför kommande kurser när vi ska lära oss om olika sjukdomar och hur det kan se ut när kroppen inte fungerar som den "ska".

Så nu ska jag fortsätta läsa om njurarna och läkemedelsbiverkningar. Yada yada. :)

Inga kommentarer: