torsdag 9 april 2009

Skärtorsdagen (urspårat blogginlägg)

Idag mår jag bättre, har inte mått illa sedan i tisdags, men vaknade i natt av att jag hostade och att det kändes som om jag hade svalt ett rakblad. Så länge jag inte blir riktigt däckad så går det nog åt rätt håll.

Jag sitter hemma och skriver in anteckningar från hela kursen i ett worddokument. Kanske ett dödfött projekt att ro i land i tid till tentan, men det ger onekligen bra repetition. Nervcellerna är mycket spännande.

I tisdags fikade jag med fina Katrin som jag känt sen vi var små. Alltså typ mellanstadiet. Eller egentligen började vi orientera redan på lågstadiet, men då kände vi inte varann så bra. Det hela spårade ur på högstadiet när vi hade värsta synth- och orienteringsgänget. Det var fint när Claes hade med sig ett kassettband med S.P.O.C.K på när vi var på läger i Furuboda en vinter. I kväll spelar S.P.O.C.K och de forna hjältarna Elegant Machinery i Malmö och jag borde kanske gå dit och bli nostalgisk, men så länge min hals plågar mig och jag har en tendens att tappa rösten i tid och otid så måste jag ta hand om mig själv.

Jag har en påsk med familjen att tänka på (överjaget och detet bråkar inom mig som i en pjäs av syster Reggie) o en stor tenta nästa vecka så jag måste vara lite förnuftig. Är det inte världens präktigaste ord? Tsss... snart får jag be om en lektion av Annie innan jag går under av präktighet. :) Börja röka hasch på medicinlektionerna kanske? hahaha det skulle se bra ut... nä jag röker inte ens vanligt, håller mig undan sådant som gör att syret transporteras dåligt genom blodet...

Hur som helst. I går träffade jag Jenny E som är i Moldavien i vanliga fall, skoj att se henne o hon verkar ha det bra. Hon åkte hem precis innan det blev upplopp där, både bra och dåligt antar jag. Det måste vara spännande att vara med när det händer lite, fast samtidigt så är det ju hemskt när folk skadas/dör i upploppen.

Nu ska jag återgå till mitt kära dokument. Sedan blir det lunch på det indiska stället med Elmir o Rosa, som jag har läst latin med. I morgon bär det av österut.

Inga kommentarer: