tisdag 3 juni 2008

Ordfront

Ah, jag måste säga att juninumret av Ordfront är superbra. Det handlar om den förlorade generationen (typ vi som är födda i slutet av 70-tal-början av 80-talet) som har svårare att etablera sig på arbetsmarkanden (få fast jobb), få ett förstahandskontrakt och andra vuxenmarkörer (alltså man behöver ju inte vilja ha detta, men om man vill det så är det svårare att få än för vår föräldrageneration). Vi är den generation som har det sämre ställt än våra föräldrar trots allt snack om möjligheter och så vidare. Det är klart att vissa lyckas och att många har mer lön än sina föräldrar, men många hamnar i låglöneträsket med.

Hur som helst, här är det sommar och jag ska strax till Malmö för att träffa Helena samt gå i skolan (det är bara kursavslutning med någon slags utvärdering av kursen). Jag har inte skrivit klart min forskningsplan som ska vara inlämnad senast torsdag. Varför så lat? Vet inte, det är väl solen och värmen som är så härlig att jag bara gör annat. Nåväl, den där planen blir nog inlämnad den med.

Efter en härlig helg och en någorlunda produktiv måndag så har jag framför mig ett par hektiska dagar av packning, städning och skrivande av planen. Sedan ska det kalasas på min gamla institution (eh det är jag o Andrjuska som har bjudit in till picknick/fest, vi ockuperar gräsmattan helt enkelt) innan jag och Blanco far mot öst. En hobbyryss och en tatar åker på äventyr på nationaldagen, vad fint. ;)

Nä nu är det dags att fara västerut, till Malmö.

Inga kommentarer: