lördag 21 juni 2008

Pingvinkvinnan is back in town

Nåja, kanske inte in town, mer utanför byn... men jag är iallafall tillbaka på bloggen efter tre veckors sommarlov. Jag har haft skolavslutning, bestämt mig för att läsa latin, ryska och jobba i höst, jag har börjat på mitt sommarjobb, besökt Ramsö & Kristianopel samt premiärdoppat mig i Hallarumsviken. Dessutom har jag varit på lövmarknaden i Karlskrona och firat midsommar här hemma i vårt fenomenala partytält. Kusin Anette hade med sig citronsmakande sprit och stämningen var på topp. Släkten drog inte hem förrän efter midnatt... själv har jag bara varit ledig en dag den här veckan, vilket var i torsdags då jag, systrarna, mamma och Christina for in till stan för att shoppa marknadsgodis. Jag fick även med mig en pingvinheliumballong hem. Denna måste förevigas på foto snart, jag lovar att återkomma med bilder här på bloggen.

Både jag och systrarna jobbar i nio veckor så det känns som vanligt. Vi invaderar huset och föräldrarna bjuder på mat och undrar varför det är grejer överallt. :)

Elmir har snart träffat halva släkten, de bara dyker upp överallt! Hans pappa med familj ska visst flytta ner hit, kanske en mil från Jämjö. Det ska bli intressant att se var de hamnar. Kanske kan min far få dem till att börja orientera. Det finns ryssar i klubben redan.

Nu har jag jobbat mina morgontimmar och slappat ett tag, sedan ska jag och Frida ta kvällspasset på jobbet. Det är lite svårt att veta vad man ska ha för kläder. Det är varmt och soligt ena sekunden, nästa ösregnar det och åskar. Men det löser sig. Med en Fjällrävenväska är man aldrig handfallen.

Time to go and read and sleep a little.

Och min luguber friend, om du ser detta, jag har hört rykten från dina grannar att du ska flytta tillbaka till UK. När? Vi måste ses!

Peace and out!

/Pingu

4 kommentarer:

Anonym sa...

Emmabodafestivalen:
"Kan man köpa endagarsbiljett?
Ja, men bara på lördagen och i år kommer det också att finnas förköpsbiljetter till lördagen för 400:- (+ förköpsavgift) köps på samma länk som de andra biljetterna."

Anonym sa...

hej! det hade varit skoj, jag e ledig till den 28 juli så gärna nån gång innan dess;) malin vill oxå träffa dig, vi kanske kan ta en fika i stan lr hemma hos mig =) du hittar mitt hem- & mobilnr på hitta.se, hör av dig när du har tid;) kram!

Anonym sa...

Tack för senast ! Glöm inte skicka adressen till P-22:ans vänner. /Benny

Anonym sa...

Jag önskar dig en mysig sommar!