torsdag 26 juni 2008

Orienterarna are back in the forest

Idag har jag och mamma gjort storstilad, inte comeback, men någon slags entré i orienteringsvärlden. Vi gick (konditionen är inte på topp) en 3,5 km lång bana i Höga Sand (stället heter så, det är nära kusten med sanddyner mitt i skogen. Det fanns myrlejon när jag orienterade där förr i tiden. Dock ej myrslokar som jag sa idag.). Vi gick rakt på varje kontroll, vilket bevisar att bara man tar det lugnt, passar kartan ibland så att man går åt exakt rätt håll och håller koll på höjdkurvorna så ska det gå fint! Skönt. Det är bara lite mer än en vecka till Tjoget och vårt nostalgilag, lag 5 kommer att deltaga. Det innebär att Orion skickar 5 * 20 personer som ska tävla i två dagar. Det måste ju vara rekord när de flesta klubbar skickar 1 eller 2 lag. Orion brukar ha fyra lag, men det här femte med gamla stofiler (som jag, lillasyster Ramona, flera kompisar, kusin Andreas m.fl) som sprang en massa på 90-talet kommer ju att ta priset...

Hur som helst, det var skönt att komma ut och använda hjärnan lite. Jag har jobbat hela dagen som vanligt och det är väldigt utmattande. I morgon har jag två duschar och ett städ (alltså hos pensionärerna, det är inte jag som ska duscha så många gånger), vilket jag inte ser fram emot (det är tuuungt), men sedan får jag finbesök, vilket jag ser fram emot desto mer.

Yes. Och så ska Rambo och Tove till Berlin. Yada yada.

Läggdags innan hjärnan kokar över.

(Benny, jag jobbar på adressen, ska maila någon som vet istället för att försöka få min förvirrade far att kolla upp det, då tar det evigheter)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lungt Rebecka, jag väntar och ser fram mot att få läsa lite om dessa "superfenomen". Stressa inte upp din far med denna uppgift, han måste mentalt ladda inför Tjoget för att minimera risken för felstämpling. /Benny

Anonym sa...

Om du undrar varför det var en galning som ringde till dig i fredagsnatt så var det bara för att galningen stod på festival och hånglade med en jättesöt syntare och lyssnade på And One som precis då spelade nån Depeche-cover OCH då tänkte på Pingvinkvinnan. Det var många och, men e man klurig klarar man sådär många saker på en och samma gång! =)

Pingvinkvinnan sa...

Fantastiskt! :) Tur att jag alltid stänger av telefonen när jag ska sova... särskilt när jag ska jobba dagen efter... :)