onsdag 25 juni 2008

SATC, pingvinpojke med mera

Efter en låååång jobbhelg samt jobb i måndags kväll (det gick dock väldigt bra) så var jag ledig i går. Tog det lugnt, låg på gräsmattan och läste iklädd pyjamas och tjock tröja i blåsten. Sedan for jag, mamma och Regina till Amiralen och grejade lite. Regina jobbar i korvkiosken där, hon tjänar typ 2 kronor mindre i timmen än jag. De där två kronorna kanske är min insulingivarkompetens, eller kanske "lyssna-på-olyckliga-pensionärer-kompetens". Nåja, inte vara bitter, jag fick nyss en massa storhelgs-OB för mitt slit.

Jag o Malin från både grundskole- och gymnasieklassen hälsade på Teresa från samma klass, i hennes radhus (med tillhörande dreadsman, supergullig son och katter). Om ni vill se en bild på den söta pingvinmönstrade bodyn Noah fick av mig så får ni klicka på länken till hennes blogg här till vänster... :)

Efter det for jag till stan med Christina o Elisabet. Vi kollade på Sex and the city-filmen. Var det bara jag som satt och försökte låta bli att storgråta under hela filmen. Jag är säkert pinsam men jag lever mig ju in så mycket i filmer. Det är därför jag inte kan se skräckfilmer. Jag hade fått seriösa problem med mörker, garderober, spöken (yxmördare) under sängen med mera... Alldeles för opraktiskt för min del...

Idag har jag mestadels jobbat (jag är ofta hemma hos en tant som går runt med en stor hemstickad mössa på huvudet. Den är rätt fin men det är ändå juni...) samt gått grisarundan med mamma, kusin Andreas samt hans finska lapphund Lova. Sweet.

Nu ringde Elmir o snart är det läggdags.

4 kommentarer:

Anonym sa...

=) kul att träffa dig!!

Anonym sa...

Jovisst har jag en blogg... ;) Jag tror till och med att jag har skrivit till dig innan, men du förstod kanske aldrig att det var jag, haha.
Vill du vara med i vårt pocketutbyte? Det innebär att man skickar en pocketbok till en person som står överst på listan. Man ska alltså endast skicka en bok. Sedan ska man skicka iväg samma brev som man själv har fått till sex av sina vänner, som tycker om att läsa böcker. Man kommer sedan att få flera böcker av andra. Hojta till om du är intresserad, så kan jag skicka ett brev hem till dig. Kram

Anonym sa...

Kan inte hitta P-22:ans vänner, behöver hjälp. /Benny

Pingvinkvinnan sa...

Benny: Jag hittar inte heller länken, men jag får maila någon som vet för Thommy kan inte heller adressen. Jag återkommer!