torsdag 9 augusti 2007

Bergman

Jag har totalt misslyckats med att se någon Bergman-film alls. Jag har "Sommarnattens leende" som köpfilm, flera andra inspelade från TV och har haft flera år på mig att se dem. Jag har bara varit för lat. Nu när de visade flera av filmerna kl 14.10 om eftermiddagarna så har jag arbetat till kl 16 (när jag inte hade underbart besök i helgen och hellre kollade på Simpsons och Mirrormask) och missat dem totalt. Jag orkade inte heller sitta uppe och se "Fanny och Alexander" i fredags. Jag kanske borde se de filmer vi har nästa vecka. Jag får stanna i en månad till om jag ska se allt jag har planerat. Jag har lånat filmer med; "Stalker" och "Spegeln" av Tarkovskij, hela säsong 5 av Six feet under, "Bear's kiss" etc. Nästa vecka blir det med andra ord ryska filmer, Six feet under och eventuellt - Bergman.

Jag slutar som sagt var att jobba på söndag, sedan ska jag vara här en vecka till, plugga ryska, packa mina grejer, ev städa på vinden och leta efter gamla läseböcker om det är möjligt att hitta dem. Sedan åker jag ner till Lund för att städa korridorrummet och packa. Jag hoppas att Paola låter mig flytta in före den 28:e men hon är väldigt upptagen så jag räknar inte med någon tidigare inflyttning.

Jäjä. Idag jobbar jag 13.00-21.30. I går fick jag jobba över en timme, vi hade extrem personalbrist och allting var ganska hysteriskt. Men allt som skulle bli gjort blev gjort så det ordnade sig ju.

I morgon ska jag till IKEA och leta spöknattlampor. Jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha den röda, gröna eller blå. Livet är hårt. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

rött eller blått.

Pingvinkvinnan sa...

Ramona har den röda, den är väldigt söt. Jag ska snart åka och kolla på dem alla tre. :)