torsdag 27 december 2007

Julklappsböcker

Jahapp, då var julen slut. Jag överlevde i år också. Juldagen var jag hos farmor hela dagen och sedan for jag, Ramona o Regina in till stan för att gå ut. Jag o Ramona var hos Vinita först och sedan var vi på Nivå och mötte en massa folk vi inte sett på år och dag. Det var roligt. Extra roligt var det att åka taxi hem till Jämjö, alla tre systrarna (plus Frida som vi släppte av hos sina föräldrar uppe i skogen). Gårdagen ägnades åt att ta det lugnt, vägra gå utanför dörren samt läsa ut "Lyckans hjul" av Kajsa Ingemarsson. Nu har jag läst ut mina lättsmälta julklappsböcker, kvar finns de tunga: "Putins Ryssland" samt "En historia om Balkan" (alltså om Balkans historia, vilken inte alltid varit så upplyftande).

Jag börjar få lite ångest över skolan nu, har med mig ett par böcker som jag naturligtvis inte har öppnat ännu. Men jag vill så gärna läsa vad Politkovskaja skriver om Putin... Så jag tar det först.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har inte sett Regina och Ramona på evigheter. Hur gamla är de nu? Kram