måndag 3 december 2007

gött ris

Jag hittade en länk i Sofias dagbok, man säger vilka engelska ord som betyder samma sak och för varje ord så donerar sidan pengar till tredje världens fattiga antar jag. Jag är ganska dålig på engelska ord så jag gissar men det blir rätt ganska ofta. Lite hjälp har jag allt av latinet.

Annars rullar det på. Nu blir det visst glögg varje söndag. Det är nog bra bara jag får en lussekatt snart.

Jag tror jag har en mindre depression och jag tror jag vet vad den beror på. Den stavas P-u-t-i-n. Jag läser om valet varje dag i tidningen och blir bara mer och mer desillusionerad. Går det inte att få demokrati i det där landet, måste folk bli hotade till att rösta på hans parti? Sinnessjukt.

Nä nu ska jag fortsätta med risspelet. Eller egentligen inte för mina klasskompisar kommer hit om en timme och då måste jag ha fixat iordning här. Jaja. Det är gott om tid ännu... :)

Inga kommentarer: