torsdag 13 december 2007

Lugn och ro

Här är det lugnt och fint. Jag har varit i Landskrona idag. Där var det luciatåg, sedan bjöd jag mina elever på pepparkakor (fast de ville ha saft också) och hade en lektion om Voltaire, Rousseau och Wollstonecraft. Det var trevligt. De flesta gjorde även uppgifterna jag gav dem efter mina genomgångar. Lektionerna har blivit så tysta, nästan för tysta. Det är mycket lugnare där än det var i början/mitten av terminen.

Nu så kopplar jag av lite för jag planerar att plugga fredag-söndag. Det är så skönt att komma hem från en lång dag, äta ordentligt, göra en kopp te, få ett julkort från grannen (!) och bara lägga sig och läsa Ordfront en stund. Härligt, härligt. Och med alla paket inslagna så kan jag plugga fram till jul utan att behöva trängas ute på stan. Jag tycker det har varit ganska lugnt hittills men nu är det mindre än två veckor kvar så snart kommer det att bli hysteriskt.

Det börjar bli dags att beta av de ryska filmerna jag har lånat från flera håll, innan folk börjar skälla på mig. Så, det kanske blir Ostrov (Ön), eller "Bears kiss" (med Rebecca Liljeberg, tjejen i Fucking Åmål som INTE har ryskt påbrå) i kväll.

Inga kommentarer: