tisdag 20 maj 2008

Cykla

Idag ska jag till Bjärred till Camilla i min klass, sedan blir det simning för hela slanten. Känns bra att komma igång igen, det var ett tag sedan jag motionerade (om man inte räknar mina dagliga 10 000 steg men de är inte alltid så motiverande o ger ju inte superbra kondition).

I lördags hade jag fest, började bryta på finska, fick en massa kakor o hade ett gäng trevliga gäster på besök. Björn o Lisa gav mig en bok som heter "Den som inte tar bort luddet ska dö!" och handlar om arga lappar folk har skrivit. Sjukt rolig och folk läste i den hela kvällen.

Söndagen var mest slapp.

Igår var det redovisning av ett grupparbete i skolan + min födelsedag så efter redovisningen knatade vi iväg till Govindas i Malmö och åt en god veganlunch, sedan for jag till Lund o träffade Helena och efter det traskade jag ner på stan för att fika med Elmir, Rickard, Lotta o Andreas.

Elmirs vän Johnny har flyttat in hos honom o lagar en massa god mat och städar i utbyte mot tja mat och husrum. Det är schysst. Jag får också en massa god veganmat, mycket trevligt. Johnny ska lura iväg Stina till att springa till Lomma o Katrin ska få mig till att springa på Bulltoftaområdet (vid IKEA i Malmö). Jag, Ninni o Katrin mfl gamla orienteringskompisar har för första gången på MÅNGA år anmält oss till Tjoget. Vår gamla tränare ska försöka få ihop ett nostalgilag med 20 personer ur vårt gamla gäng. Jag är sjukt otränad men det ska nog gå bra ändå. Det är ju över en månad kvar...ehum.

Dags att cykla till Bjärred nu kanske, någon mil måste det ju vara... o så simmar jag o Elmir i kväll, kalas. Det är bra att vara hurtig. ;)

Inga kommentarer: