fredag 16 maj 2008

Fishy or what?

Här skiner solen sedan många dagar tillbaka. Igår avslutade vi ett grupparbete som ska redovisas på måndag (för övrigt min födelsedag så vi ska gå ut o äta lunch efter redovisningen) och idag har jag mest tvättat och slappat. Just nu är jag på SOL och pysslar lite med ett individuellt arbete, en forskningsplan. Den ska mest skrivas i träningssyfte, men jag kommer antagligen att skriva något liknande inför mitt examensarbete (i vilket jag ska jämföra olika läromedel i ryska för gymnasiet).

För ett par dagar sedan upptäckte jag att jag hade husdjur. Dessa små raringar var dock inte helt välkomna eftersom de stavas s-i-l-v-e-r-f-i-s-k-a-r och befann sig i soffan (!!!) och fåtöljen (!!!). Efter diverse panik- och städattacker så insåg jag att boven i dramat var den stora röda mattan som låg mellan ovan nämnda möbler. Den hivades snabbt ut på balkongen och numera är den ihoprullad och förpassad till förrådet. Efter att ha dammsugit flera omgångar o även tvättat (både kläder, sängkläder o täcke) för att minska dammbeståndet i lägenheten så tror jag att de är borta. Skulle de inte vara det så är jag rätt bra på att mosa dem vid det här laget. Såå många var de inte, men desto äckligare.

Jag grejar med min ekonomi, som länge varit kass. Tidningen är uppsagd, telefonen likaså (men den stängs inte av förrän i september p.g.a. slö uppsägningstid). Nu när datorn är sönder så funderar jag seriöst på att säga upp bredbandet med. Jag har ju tillgång till internet både på SOL i Lund, Malmö högskola, praktiplatsen o hos Elmir i värsta fall. Folk i andra delar av världen har knappt mat för dagen och jag funderar seriöst på om jag blir depimerad utan internet. Jag börjar fundera på om det är internetberoendet man blir deppig av även om det såklart är trevligt med msn. Det tar bara sådan tid och det finns så mycket vårblommor att titta på, gräsmattor att ligga och läsa på och människor att träffa IRL. Vi får se, men det känns skönt att minska månadskostnaderna något. Det går ju alltid att köpa öl (eller ehum, mat och kurslitteratur) för pengarna i stället. :)

Jag börjar jobba på midsommarveckan, är bara ledig på torsdagen (lövmarknadsdagen) så det känns både bra och dåligt. Synd att missa grillning hos Jenny o Christer, bra att få storhelgs-OB.

Nu ska jag ut i solen igen, jag är sugen på falafel! Forskningsplanen får vänta. :)

1 kommentar:

Anders... sa...

Silverfiskar är också människor!