söndag 25 maj 2008

Da week

Den här veckan har hittills varit lite luddig rent studiemässigt, annars väldigt bra. Bjärredscyklingen gick bra, sedan simmade jag, Elmir o Rickard på kvällen och jag överlevde även detta. Onsdagen gick åt till Champions Leaguefinalen och Sex and the City. Daria var iväg så jag o Stina fick kolla själva. Sedan ramlade jag hem till Elmir. Enligt houseguys (se länk till vänster) blogg så ramlade han in ett par timmar senare, då låg jag o Elmir och sov. På morgonen knatade han iväg till jobbet tidigt medan jag låg kvar och sov i väntan på att ägna mig åt lite barnvaktande. När jag väl gick iväg så hade jag inte sett röken av houseguy, som låg och sov på sin plats bakom soffan. En märlig symbios vi lever i här. Eller jag bor ju inte här, men houseguy (jag kallar honom Ponny) ger mig matlådor, bröd och hummus så jag ska överleva trots slarviga matvanor hemmvid. Elmir pysslar om mig och jag själv bara dräller.

Barnvaktandet gick bra. Ada sov och jag gick en lång runda med vagnen. Satt i Botan ett tag och bara stirrade ut över omgivningen och hade det bra. Min nya iPOD är min bästa vän. Mary J Blige är också en väldigt god vän numera. Jag ska snarast hitta ett passande citat ur någon av hennes låtar. Det svänger iallafall rejält om hennes musik, underbart att lyssna på, man får en väldigt utstuderad gångstil av det.

I torsdags såg jag o Elmir "Polisorkestern som kom bort" som handlar om en egyptisk polisorkester som åker vilse i Israel. En mycket sevärd film! Förresten, nu kanske det låter som att jag o Elmir bara träffas o sedan inte gör något mer. Så är det icke. Han jobbar hela dagarna, jag eh pluggar. Då och då. Just nu mest då.

However. I går var jag o K på hemligt uppdrag. Detta har resulterat i smärtor i mage, rygg och ben samt en viss oro inför kommande uppdrag. Nåja, det har alltid ordnat sig tidigare. Det var förresten poesifinal hos Gunnar igår, skoj att höra dikterna som vanligt och rätt poet vann. Stina tramsade loss som bara den på bussen hem och jag tänkte att jag nog har världens bästa kompisar. Jag hoppas alla tänker det om sina vänner.

Nu är det plötsligt lördag natt o jag sitter och ugglar i Elmirs lägenhet. Efter en hyfsat slapp dag med en längre stunds chillande på stortorget så skulle jag ha gått på fest, men jag orkade inte umgås med så många så jag for hem till Jenny o Christer o kollade på schlagerfestivalen i stället. Ryssland vann ju med superpopuläre Dima Bilan, men jag hejade på Frankrike. Jag fick låna Ponnys jacka, tack tack, tur att man har folk som kan hjälpa en när man behöver kläder och mat...

Oj det här blev långt, nu ska jag leta Mary J Blige-citat.

Inga kommentarer: