måndag 5 maj 2008

Happy Monday

Hela förra veckan kändes som en lång helg. I går satt jag i solskenet på balkongen och pluggade, sedan blev det alldeles för varmt där så jag susade ner till Stadsparken och låg där och läste på en filt i tre timmar. Härligt! När kvällen kom så var jag lite seg och somnade mitt under dokumentären om BAM - en järnvägslinje i Sibirien som byggdes under mycken möda men aldrig blev riktigt klar. Jag läste en text om BAM på ryskan för några år sedan så egentligen ville jag se hela programmet men jag kunde verkligen inte hålla mig vaken. När så Elmir kom inramlandes vid 00-snåret efter att ha åkt tåg o buss från Umeå hela dagen så var jag plötsligt jättepigg.

Förresten, jag har lagt märke till en grej under mina balkongsessioner nu under helgen. Alla ljud låter helt annorlunda på fjärde våningen. Plötsligt befinner jag mig i duvornas värld (våld?). Det prasslar av olika plastgrejer på taket bredvid mitt hus, de håller nämligen på att renovera det. Världen ser lite annorlunda ut från balkongen. Kanske jag med när jag sitter där i mina solglasögon och min skepparmössa.

Idag har jag pluggat på SOL, samt utforskat delar av Ideon med Elmir o Stina. Nu vet vi mer helt enkelt.

Life is good.

Inga kommentarer: