måndag 15 september 2008

Göteborg

Helgen i Göteborg var jättefin. Vi åkte i lördags morse och kom hem i går eftermiddag så det blev en riktig snabbvisit, men resorna gick snabbt och smärtfritt så det var helt okej. I lördags så kom vi hem och fick en massa god mat av Elmirs mamma, som för övrigt är väldigt söt och gullig. Efter det knatade vi iväg till en biograf (the big and bad one AKA Bergakungen) där vi såg söta filmen WALL-E om en sopmosande robot som är övergiven på en klimat- och sopsabbad jord 700 år framåt i tiden. När vi sett filmen så var det fortfarande ljust så vi gick naturligtvis till Slottsskogen för att kolla på sälarna och pingvinerna. Ett sant göteborgsnöje! I går så gjorde vi inte så mycket, åt frukost och chillade innan vi gick på stan, köpte färdlektyr och åkte hem. Elmirs mamma håller på att doktorera och ska vara klar om 1,5 månad så hon var en smula stressad över det...

Idag har jag varit på yoga som visade sig vara meditation (fast det stod styrkeyoga på passet), pluggat latin, gått på latinlektionen och känt mig allmänt dålig samt gått hem och lagat mat & tvättat så nu känner jag mig halvbra. Blä, jag hatar när jag glömmer alla grammatiska regler och böjningsmönster, här ska tragglas! Jag har iallafall börjat gå igenom onsdagsläxan, en text som ska översättas. Till nästa lektion ska den grundläggande grammatiken sitta bättre..!

Alles ist gut.

Inga kommentarer: