fredag 12 september 2008

Livet i Lund

Det är väldigt trevligt att vara tillbaka i Lund, att träffa kompisar, cykla omkring och försöka undvika att krocka med folk, gympa på Gerdahallen und so weiter. Det råder extrem bostadsbrist i Lund just nu så lillasyster bor hemma hos mig o E. Det funkar ganska bra fast hon känner sig frustrerad över situationen - att sova på en madrass på mitt vardagsrumsgolv var kanske inte drömmer när hon sökte hit. Men snart får hon eget rum hemma hos ett par kompisar till mig. De har en (snart två) katt vilket jag vet att Ramona uppskattar, dessutom kommer hon att få plats till att ta hit sin dator, det är med bra.

Hur som helst, latinet är skoj även om det känns som att jag har glömt all grammatik (fast det har jag inte, men den behöver repeteras) och jag ska anmäla mig till högskoleprovet idag så jag förhoppningsvis kan skapa mig själv en större chans till att komma in på utbildningen jag vill gå. Det enda som fattas är ett jobb. Det är på gång, men jag måste gå bredvid innan de vågar släppa ut mig i hemtjänsten, och de är så sega med att bestämma när jag kan gå bredvid. De verkar vara i stort behov av folk, men samtidigt sega, så tja, jag får väl vänta och se.

I kväll ska jag åka till Helsingborg och hälsa på en vän som har lånat min ryska pingvinbok. I morgon åker jag o Elmir till Göteborg för att hälsa på hans mamma o förhoppningsvis fika med Christina. Det blir ett supersnabbt besök, nästa gång tänkte jag kolla in A:s lägenhet med men den här gången anar jag att det blir för stressigt. Nu kom jag på vad jag borde ge A för boktips. Det är fortfarande "Hjälp jag heter Zbigniew" som gäller, annars så är det "Den hemliga historien" av Donna Tarrt eller "Fördjupade studier i katastroffysik" av Marisha Pessl.

Det var alles för den här gången. Det måste ju helt klart snart till en bilduppdatering!

1 kommentar:

Anonym sa...

bilduppdatering, ja det tycker jag! ;)