lördag 20 september 2008

Lördagsunderhållning

Jag är förkyld. När man är förkyld får man kolla hur mycket och på hur dålig tv som helst. Sådana är reglerna. Så i kväll har det blivit "Miss secret agent" för hela slanten. Jag hoppas dock jag blir tillräckligt frisk för att inte se uppföljaren i morgon...

Ramona är med förkyld och har åkt hem till våra föräldrar för att vila upp sig. Elmir är ute på galej så jag har sitter mest här i min gamla luvtröja, pyjamasbyxor och raggsockar och läser nyheter och trams. Det känns helt okej ändå, även om jag gärna hade sluppit huvudvärken.

I morgon blir det nog lite tafatta latinstudier och kanske till och med en liten sväng ut från lägenheten...

I går trotsade Jenny allt och kom hit med film och godis till oss ynkliga stackare. Jag har även hunnit med att gå bredvid på mitt nya jobb, ett demensboende här i närheten. Där fann jag en kollega som lät exakt som Urban. Scary. Naturligtvis (?!)visade han sig vara född pau Jämjö även om han flyttade till Karlskrona när han var något år. Konstigt ändå att både tonfall, röst och dialekt var så likt. Och yes U, jag ska till din mor och hämta filmerna så fort jag hinner ta mig till byn, kanske om två veckor eller så. :)

Nu är det natt, snart söndag, och jag som mest sitter och snörvlar ska faktiskt gå och lägga mig. Yada yada, life is good. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

å min dialekt har pau något förnöjsamt sätt förvandlat mp3 till film, så d kan gau :-)
kra på Dig

Anonym sa...

kra på Dig = KRYA på Dig

Life is Good