lördag 28 februari 2009

Laryngit?

Yes, jag har pluggat i sex veckor (på det här programmet, haha!) och har redan börjat självdiagnosticera mig. Jag tror jag har stämbandsinflammation, det är lite segt. Jag är med andra ord förkyld o har ont i halsen... men för ett år sedan hade jag samma sjuka och tappade rösten i nästan en vecka, så nu sitter jag hemma och ugglar i nästan total tystnad hela helgen för att inte förvärra den där skrapande känslan i halsen. Jag hade tenta i går och släpade mig iväg till skolan. Bara av att prata med några i klassen så hade jag sabbat rösten för resten av dagen (förkylningssymtomen började komma i tisdags men hesheten inte förrän i torsdags kävll). Nåja, tentan gick nog bra, det var rätt skönt att inte plugga till den, bara ligga hemma och uggla. I morgon ska jag dock försöka komma ut en liten sväng, det blir tjatigt i längden att inte komma ut.

Så idag har jag inte gjort något. Elmir är i Stockholm o umgås med sina kompisar från förr, det är bra, så kan jag vara tyst o han kan ha roligt. :)

Nästa kurs är i anatomi, jag fasar. Det finns flera anatomi- och fysiologiböcker att välja mellan och jag har lyckats köpa den enklaste. Ändå tycker jag den verkar svår... Nåja, det blir till att plugga, plugga, plugga. Så fort jag blivit frisk ska jag börja jogga med, bra för att rensa hjärnan lite.

Inga kommentarer: