söndag 22 februari 2009

Söndag

Snygg, ett par veckor efter att jag avslutade inlägget med att jag skulle läsa i "I Hades käftar" så har jag nu äntligen läst ut boken, som var mycket bra. Detta var del två i serien om privatdetektiven Gordianus. Böckerna utspelar sig under romarriket så man får lite historia till livs genom att läsa dem. Schysst!

På fredag har jag tenta så idag måste jag läsa, läsa, läsa... vi har nämligen inte så mycket tid att läsa under veckan för i morgon har vi en examination i grupp, om omvårdnadsteorier. På tisdag ska vi till Practium och mata varandra, bädda sängar med en människa i o.s.v. På onsdag är det fältdag på sjukhuset hela dagen, så det blir bara torsdag kvar till att läsa. Nåja, det är inte jättesvårt, mest lite rörigt med många smådelar till tentan: författningar, etik, trycksår, blodtryck, dokumentation (att skriva journaler) m.m.

En av våra lärare sa förra veckan att vi borde börja läsa till nästa kurs redan nu eftersom den här kursen bara är en "smekmånad". Det lät ju lite läskigt... så jag ägnar lite tid åt att kolla på "En cellsam historia", den franska tecknade serien från 80-talet som jag såg när jag var liten. Den är mycket informativ! ;)

Inga kommentarer: