lördag 28 februari 2009

Lördag

Det bästa med att vara sjuk en lördagkväll är att man utan några krav på att umgås med folk kan sitta och glo på melodifestivalen och lösa korsord. :) Malena Ernmans opera var helt klart bäst i Malmödelfinalen, superhäftigt med pop och opera ihop. Jäjä. Hoppas hon vinner hela skiten. Nu har jag fortsatt kavalkaden med att kolla på en amerikansk komedi med Goldie Hawn och Susan Sarandon - Rocksystrar. Dock är det på TV4 så det är paus för nyheter... kanske dags för lite popcorn. :)

Som sagt var, jag bloggar mer ju mindre jag har att göra. :)

Jag har väl inte ens sagt att jag var på sjukhusets onkologiavdelning i onsdags, det var fältdag och jag fick hänga med en termin 3-student hela dagen. Det var intressant att se hur det går till på en vanlig avdelning på sjukhuset. En del blodprov och dropp, även cytostatika (cellgift) i droppform, men inte så stressigt. I tisdags var jag på Practicum med min basgrupp, vi fick mata varandra, borsta varandras tänder och bädda sängar med "patienter" i. Tur vi slapp duscha varandra... Jag trivs superbra på sjuksköterskeprogrammet, det känns som att jag har hamnat rätt. Trots att jag fasar inför anatomi- och fysiologikursen så ska väl den också gå på något vis. Vilja, våld och vaselin som det heter. :)

Godnatt!

Inga kommentarer: