torsdag 5 februari 2009

Öl o quiz igen

I går var det dags för öl och quiz igen, dock inte i Lund utan på synthpuben Spacelab i Malmö! Det var 6-årsjubileum för klubben och frågorna var en blandning av gamla quiz som avverkats under årens gång. Jag, Elmir, Ramona o Daria tog oss dit och åt burgare och hade det bra. De hade tagit bort en massa från menyn, så det fanns bara en vegetarisk burgare att välja på, men jag antar att det var gårdagens i-landsproblem. :)

Annars så jobbade jag hela helgen och inser att tiden bara rusar iväg. Det har redan gått tre veckor i skolan, vilket kanske inte låter så mycket men innebär att det är halvvägs till första tentan. Den kommer att handla om allt från etik, omvårdnadsdokumentation, termer som har med blodtryck och puls och liknande att göra. Det blir nog bra, med en slev författningar uppepå det andra så kommer det att vara en blandning av det jag ska syssla med så småningom.

Nu är det tvättdags, yada yada. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Tack vare google så hittade jag din blogg, har en lite undring om du är en fena på latin och möjligen kan hjälpa till med en översättning?

Mvh Jeanette