söndag 10 juni 2007

Fest & dröm

Eftersom jag var sjukt trött igår så gick jag och la mig ganska tidigt. Nu vaknade jag extra tidigt p.g.a. en jättekonstig dröm. Jag skulle flytta till ett annat hus och antingen fick jag gå igenom alla andras rum när jag skulle till mitt (på 4:e våningen) eller så fick jag typ klättra utanför huset och nerför någon gammal skorsten i ett nerlagt tegelbruk (jag fick först ta mig igenom en massa tegel). Jag är faktiskt glad att jag ska bo i Paolas lägenhet och inte i något fallfärdigt spökhus med flagnade 60-talstapeter.

Grannarna på andra sidan "gården" har fortfarande fest och jag har nu på morgonen bland annat fått höra "Eloise" med Arvingarna. Snacka om dålig musiksmak... men efter en hel natts festande kanske det mesta går lika bra att lyssna på.

Jag har fått mitt sommarjobbsschema. De har visst en tjänst för mycket på arbetet så de har tagit bort en del timmar från semestervikarierna. Jag kommer at arbeta ca 86 % i stället för 100, men då blir det mer tid för att ligga i hammocken och läsa samt cykla till Hallarum och bada, så det är okej. Lönen däremot är en skam men jag hoppas på att få bättre lön när jag väl blivit klar med min utbildning...

Eh tja då är det väl frukostdags...

Inga kommentarer: