tisdag 12 juni 2007

Nationaldagen

Vi talade om alla de ryska heldagarna häromdagen, att de har röd dag bland annat på Internationella kvinnodagen 8:e mars, Fosterlandets försvarares dag 23 februari och Segerdagen 9 maj, men vi visste inte när nationaldagen var. Av en slump så fick jag se att det ju är idag, genom att läsa Rysslandsbloggen på Aftonbladet. Annars har jag inte funnit någon rapportering om detta, vare sig på DN:s eller någon annan tidnings hemsida.

Det är så varmt hela tiden, så nu när det är kväll eller snarare natt och äntligen svalt så vill jag inte sova, bara njuta av att det går att existera utan att smälta bort. Jag har inhandlat en lång, tunn Hello Kitty-tröja som får tjäna som klänning här hemma.

Hmm fast jag borde sova nu om jag ska upp och tvätta och packa i morgon bitti. Jag är bara så seeeg... Godnatt!

Inga kommentarer: