fredag 1 juni 2007

Röntgen

I går hjälpte jag min vän Li att flytta i två omgångar med paus för att rejsa ner till latinlektionen ett par timmar. Jag hann dock hem igen till pizzapausen. Vi blev klara med det andra flyttlasset kl 23. Då fick Li höra Delphiskriket för första gången, från den nya balkongen, trots att hon precis flyttat från Delphi (det andra området ligger precis bredvid så vi kunde höra skriken ändå, vi skrek alltså inte, vi befann oss ju inte på Delphi).

Och så var jag på sjukhuset och röntgade käkarna och tänderna. Det var en något omständlig procedur och gjorde tidvis ganska ont men ondast gjorde det nog när hon efteråt sa att detta antagligen kommer att kosta 1000 kr. Tjoho, för jag är ju gjord av pengar! Tänderna är inte en del av kroppen och kan således kosta hur mycket som helst. Jaja, jag får glädja mig åt high tech-undersökningen jag fick vara med om. Fantastiskt, trots obehaget.

Och så bekräftade både Sofia och Cajsa (latinläraren) att jag hade rätt i mitt antagande att det stod "bakhuvud" och inget annat i Nalle Puh-boken. Det är alltså Christoffer Robin som släpar ner sin nalle för trappan och då slår han i bakhuvudet hela tiden... Cajsa berättade att även Asterix finns på latin. Kanske nästa projekt... fast det här projektet (Nalle Puh) lär ju ta ett tag så jag ska inte förhasta mig. :)

På grund av flytthjälpandet igår så fick jag ihop ca 20 200 steg i stället för de vanliga 10 000. Jag är något mör idag. Jag kanske ska sadla om till flyttgumma, då får man ju gratis träning och får se folks knasiga prylar hela dagarna.

3 kommentarer:

Lovisa sa...

Salve! Cajsa har helt rätt i att Asterix finns på latin, och även Tintin som jag håller på att läsa just nu. Det är alltid kul att känna sig smart när man läser latin, det händer ju liksom inte alltid när man sitter och svettas med Tacitus. /Lovisa

Anonym sa...

Ingen runglöken då alltså? =) /Jenny

Pingvinkvinnan sa...

haha nä ingen runglöken den här gången. Ingen tbc heller... ;)