måndag 25 juni 2007

Måndag

Det är visst måndag. Jag har varit vaken ett bra tag men jag är alldeles för trött för att ta tag i saker. Att jobba helg är slitigt. Annars är jobbet okej, det är inte jättetungt i år. Inte hittills iallafall. Föräldrarna och Regina har åkt en sväng till Öland idag och Ramona är på jobbet. Vi har släpat ut hammocken och fixat iordning den. Det fattas bara några skruvar som jag ska leta efter sedan...

Idag ska jag mest vila, fixa iordning i mitt rum så jag kommer fram där inne, tvätta, läsa i min kära bok och gå mina steg. Jag kommer nog inte orka göra så mycket mer. Plocka lite jordgubbar kanske... :)

Jag funderar lite på att även organisera min textläsning. Jag borde trots allt komma igång med mina ryska texter snart. Jag har nämligen börjat få ångest av att tänka på dem och det är ju ett tecken på att jag måste sätta fart. Men, men, var sak har sin tid och för att kunna ägna mig åt texterna måste jag först städa rummet så jag hittar dem...

Inga kommentarer: