fredag 22 juni 2007

Midsommarafton

Jaha så var det åter midsommarafton och det ösregnar som om det aldrig gjort annat. Jag bryr mig inte så mycket om vädret, jag är mest nöjd med att min säng och soffa är på plats, att jag kunde gå upp och äta frukost för att sedan gå och lägga mig och läsa igen och att jag är ledig hela dagen. Det känns lite drygt att jag ska arbeta hela helgen, men samtidigt så behöver jag ju pengar och veckan som följer blir lugn så jag kommer att få massvis med tid till att bada, läsa och annat viktigt.

Kan någon berätta för mig vilken känd sångtext (eller en dikt kanske?) som innehåller ordet "himlapällen". Jag har förstått att päll betyder täcke, men när jag hörde ordet i en annan sång (om en sjöman) så blev jag frustrerad över att inte komma på vilken text det är som jag egentligen förknippar med ordet "himlapällen". Tips emottages tacksamt.

Nu ska jag återvända till mina viktiga aktiviteter. Jag måste ju fortsätta läsa i den underbara boken "En röd hjältinnas död". Och dricka te. I kväll är det ju jobb, jobb, jobb så jag passar på att vila efter flygresan, flytten och allt vad det nu är jag har pysslat med. Life's good.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Himlapällen -

http://tinyurl.com/25e2ul

Hälsningar
Torhamnsvägen

Anonym sa...

Himlapällen 2 -

http://tinyurl.com/2x7mxb

Hälsningar 2
Torhamnsvägen

Pingvinkvinnan sa...

Ah det är Dr Kosmos! Tack tack tack kära herr Torhamnsvägen. ;) Om någon har fler tips så emottages de också tacksamt...