söndag 23 september 2007

Söndag

Jag har det bra, är nästan fri från min förkylning och läser skönlitteratur i skolsyfte. Det är "Underdog" som gäller och den innehåller ganska många skolskildringar och lärarporträtt men mest handlar den om Johan och hans familj, den ensamstående utslitna arbetarmamman, den duktiga storasyrran och så Johan då. Den är bra.

På tisdag måste jag börja gympa igen. Jag har så fruktansvärt ont i ryggen. Jag kanske får börja yoga redan i kväll, jag har ju ingen huvudvärk längre. Men jag ska till Jenny en runda idag och vi har sagt att vi ska ta en promenad, vilket kanske inte är motion enligt vissa (referens till en av Mårtens dikter från i fredags...) men det är iallafall bra för ryggen! :)

Det är så mycket jag ska läsa men min kropp bara förtvinar. Låt mig vara frisk så jag kan gympa och sedan läsa massvis med böcker utan att ha dåligt samvete. Jag vill läsa klart den knäppa "Orienterarsjukan" (och Lovecraft-boken, Harry Potter 7, Neil Gaiman-böcker m.m.)!

Inga kommentarer: