lördag 29 september 2007

Enoch Thulin, here I come

Jag har snokat runt lite och har insett att jag ska praktisera på Enoch Thulin-gymnasiet i Landskrona. Detta har enbart fyra program: bygg, el, industri och teknik. Det verkar bara vara jag och Robert i min basgrupp som har hamnat där så det kan bli spännande. Jag kanske kan säga till elmänniskorna att jag med funderade på att gå det för länge sedan. Oh my god, hur ska detta gå? Ja, jag är lite skärrad men väldigt glad, det var nästan sådant här jag hade hoppats på, lite utmaningar. Både för mig och för att få utmana mina fördomar mot byggelever. Fast jag kanske får ta hand om de städade tekniknördarna?

Men det fjantiga utflyktsprogrammet med Ven var inte för oss, det var för några andra muppar. Jag börjar på måndag. Landskrona, here I come...!

Jag är hos föräldrarna. Det blir dop i morgon, lille Viggo ska få lite vatten på huvudet. Urban ringde mig från Lund igår men då hade jag precis kommit till Jämjö.

Ramona var på bokmässan i Göteborg igår. Hon har träffat vår gamle hjälte Carl-Einar Häckner samt Lise Myhre (som ritar Nemi). Hon har även fått en bok signerad av Ahmet Zappa, son till Frank Z... han ritade en ondskefull morot i Ramonas bok. Jag är så avundsjuk! :)

Nu ska jag o mamma gå grisarundan och jag ska smälta det här med min praktikplats. De lär ju INTE ha ryska där om det bara är fyra program på skolan. Tråkigt, men jag kanske kan gästa någon annan skola som har ryska någon gång. Jäjä.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh, e du gudmor nu då?!
:)

Pingvinkvinnan sa...

japp nu är jag gudmor. Jag tänkte åka och hälsa på Viggo senare i höst om jag har tid. Det verkar vara lite snålt med det (tid) just nu.