tisdag 4 september 2007

Tisdag

Nu har jag bott här i en vecka och jag känner mig mer och mer hemma. Det är skönt att kunna äta frukost i lugn och ro. Jag har även kommit igång så smått med skolan och har haft inflyttningsfest. Dessutom har jag blivit bra kompis med ett par grannar efter att de hade snott min tvättid av misstag. Dagarna går väldigt snabbt. I går var jag först i skolan, sedan stack jag hem och åt och cyklade sedan ner på stan igen. Det är alltid något som ska fixas; csn, kurslitteratur, internet...

Jag har fortfarande vare sig eget internet eller telefon men jag hoppas att det löser sig snart. Tills vidare så surfar jag sporadiskt och kollar på film i datorn när jag inte kommer åt grannarnas trådlösa nät. :)


Alles ist gut och det enda jag vill nu förutom att plugga är att börja träna igen. Men jag, Stina o Daria ska nog prova ett nytt pass på Gerdahallen. Det ska vara influerat av afrikansk dans så det låter lagom flummigt, men bara det är jobbigt så blir det nog bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad bra att du börjar göra dig hemmastadd! Jag känner likadant själv... :)
Hoppas du hittat nån magnetisk yta till pingvinerna du fick av mig, du ska förresten få en pingvinbild av mig snart, hehe.. Kramar

Anonym sa...

Sänd din telefonas nummer via sms, fröken!

Pingvinkvinnan sa...

ja det är skönt att vara lite mer i ordning men just nu har jag ingen telefon alls för de ska stänga ner P:s tel i morgon så då är jag helt utan. Men det ordnar sig nog. Det är rätt skönt att sitta här och kolla på Finding Neverland och sådant i lugn och ro. :)