tisdag 27 november 2007

Eld

Jag lever i en dimma. Den kallas "oj jag har visst massvis att göra men ingen ork att ta tag i det". Eller jag gör saker, bara så långsamt. Nu har jag iallafall författat en planering som sträcker sig till den 17 januari.

Det vore roligt att åka tillbaka till NK nu och knuffas med tanter. Det känns som att jag är på den nivån mentalt.

Det kommer att bli en del Shakespeare nu. Jag märker hur roligt det är att läsa om honom och läsa delar ur hans pjäser. Frågan är hur roligt det blir när jag och eleverna ska läsa högt ur "Hamlet" och "Macbeth" när mentorn från Malmö högskola kommer för att titta på och bedöma mig på torsdag. Snacka om prestationsångest.

Någon som läst om huset i Landskrona som brann igår kväll och i natt? Det ligger ca 500 meter från min praktikplats. Det brann visst i Malmö också. Även det på en vind. Vad gör folk på sina vindar egentligen? Eldar inför vintern?

Här är elementet igång och trots ångesten över den kommande elräkningen så brassar jag på för fullt, det är så det ska vara.

Inga kommentarer: