måndag 15 december 2008

Jag är på väg!

I lördags var det julmarknad i Malmö o jag hittade finaste presenten till kusin Andreas (säger dock inte vad, även om jag tror att han inte läser bloggen). Det ska bli skoj att överraska honom... hur som helst, jag var där med Elmir, Johnny, Julia o så småningom Helena. Vi hamnade även på en annan mysmarknad med en massa hantverk och gott bröd att gå och dregla över. Efter det knatade vi iväg och åt på Falafel no 1:s fantastiska mezerestaurang, de hade buffé med libanesisk mat. Sååå gott! Inte för att jag är så heminredningsintresserad, men här var det mysigt med mörka möbler och en massa kuddar med paljetter på. Det är ju faktiskt min stil. Kuddar med paljetter på. :)

However, efter en snabb lägenhetsvisning hos Helena så gick jag o Elmir vidare till Johnnys ställe, det var dags för inflyttningsfest. Vi var där först av alla och fick se Johnny göra hoummus och hans värdinna (alltså hon som han delar lägenheten med) baka en massa bullar. Det var en skoj fest o jag hittade suf-Johan som jag känner sedan länge. Vi diskuterade alla veganer vi känner som blivit antingen vegetarianer eller köttätare. De är fler än man kan ana.

I går var det dags för ännu mer skyltsöndag o stadsvandring med Daria. Vi åt holländska pannkakor med choklad på, på torget o letade julklappar men hittade inte mycket. Hennes pappa är brottningstränare och gillar glittriga skjortor. Wohoo! Jag antar att han inte har dem på sig på jobbet men man kan inte vara säker.

Idag kom introduktionsbrevet från sjuksköterskeutbildningen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta när de förklarar att man kan betala sin terminsräkning antingen med internetbank, på banken eller giro. Tror de att man lever i 1800-talet och inte har koll eller att man precis har flyttat hemifrån o inte har koll? Weird.

Det stod att man kan få praktisera i Landskrona. Undrar om jag kan få be att slippa, om jag kan undvika staden jag redan har så dålig praktikerfarenhet av. Nåja, mina gamla elever på industriprogrammet kanske måste plåstras om ibland när de har varit ute o slagits...

I kväll har jag jobbat på den "pigga" avdelningen. Det vill säga, den avdelningen där de slåss mer. Det gick bra men folk var stökiga och röriga i kväll. Jag tycker vårdens alla kvinnor förtjänar en eloge med tanke på att de har så tunga jobb som många män inte ens vågar prova på...tss.

Läggdags! I morgon ska jag plugga latin hela dagen, gå på lektioner o vara duktig. Sedan är det jobb resten av veckan före hemfärden till jordens utkant (där det dock är väldigt trevligt).

Inga kommentarer: