tisdag 16 december 2008

Jordskalv

I morse vaknade jag av att huset skakade. Elmir trodde yrvaken att det var jag som skakade (då och då när jag håller på att somna rycker mina muskler till, ibland vaknar jag själv av det, ibland inte) medan jag mumlade något om jordbävning och somnade om. Han trodde mig inte riktigt men ringde sedan från jobbet och sa att det stämde. Det visade sig att det var det största jordskalvet i Sverige på 100 år, nu med epicentrum vid Ystad. Det enda som hände här var att min plansch ramlade ner, annars var det lugnt.

Idag är det skola som gäller. Jag var helt uppe i varv igår efter att ha kollat in litteraturlistorna till sjuksköterskeprogrammet, jag kommer att lära mig så mycket! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Huu, ruskigt med jordskalv men ändå lite spännande, jag var nästan lite avis på er "skåningar" igår..här i Göteborg har vi bara översvämningar =(