torsdag 11 december 2008

Träning

I måndags sprang jag en runda. Eller jag joggade i maklig takt. Nu har jag skitont i foten så jag undrar om det är mig eller skorna det är fel på. Ahh drygt när jag var så peppad! Nåja, att gå runt på jobbet med dåliga skor hela dagarna är väl inte det bästa, men jag misstänker att det är gympaskorna som är boven i dramat. Hur som helst, apropå träning så håller jag på att snickra ihop ett träningsprogram som min mamma ska få i julklapp (hon vet om det så hon kan tjuvträna hur mycket hon vill). Det ska bli skoj att se hur det går, hon måste typ ha saker på listor och scheman för att det ska bli gjort (förutom allt annat hon gör av bara farten såsom att handla, laga mat o tvätta, hjälpa mormor, fixa julklappar m.m. Jag har en känsla av att min far måste ta tag i lite fler hushållssysslor (jo han städar redan o sånt men det mamma gör tar mer tid, misstänker jag) om mamma ska hinna träna. Nåja. Det ska nog gå det med.)

Jag har jobbat tisdag-onsdag o ska nu jobba kväll torsdag o fredag. Sedan har jag snart jullov både från jobbet och skolan. Jag missar kvällens temalektion i latin, men ska gå på de tre sista vanliga lektionerna som är före jul. Det är skoj att läsa texter men jag har lite problem med syftningar och ordföljd... när folk skriver poetiskt om pimpstensklippor så hänger jag inte alltid med. Det är Horatius, det var han som en gång i tiden började prata om "carpe diem" och den gyllene medelvägen. Han är cool, Horatius. Lugn och vis liksom.

Förresten så kom jag in på sjuksköterskeprogrammet, så nu kan jag verkligen säga bye bye till Malmö högskola, för här ska pluggas medicin i Lund! Detta innebär att vi kan bo kvar i studentlägenheten (här finns sådant som billigt internet, lugn o ro, nära till centrum o fantastiskt bra tvättider) o att jag vet vad jag ska göra de tre närmaste, fattiga åren... :)

Nu ska jag gå in på SVT:s hemsida o ta igen de avsnitt jag har missat av julkalendern. Jag måste ju ha lite julmys innan jobbet börjar.

Ni som läser detta, vad har ni för er så här innan jul?

5 kommentarer:

Anonym sa...

harligt, grattis till ssk/utb platsen!!

Gamla kläder sa...

Jäj! Vad kul att du kom in!

(Själv går jag på möten och skriver mejl. Typ så. Men snart är det juhul!!)

Anonym sa...

grattis till yrkesvalet
har julfikat pepparkakslatte.....
torhamnsvägen är på besök en vecka
ikväll ska jag på julfest med jobbet
på italiensk restaurang, mamma mias
u

Pingvinkvinnan sa...

U: vad har du för jobb? Härligt med torhamnsvägsbesök. Jag får gå dit och hämta skivorna vid jul. :)

Anonym sa...

support worker/personlig assistent
idag har vi varit på ikea å inhandlat
diverse möbler o pinaler till lyan
på lördag ska the prodigy avnjutas på
brixton academy
u