måndag 16 juli 2007

08.08

Datorn är seg idag, jag loggas ut och försvinner på alla möjliga håll hela tiden. Nåja. Jag ska snart stänga av den och bege mig ut i verkligheten. Jag ville bara berätta hur underbart det är med sovmorgon när man är helt slut. Det är tröttande att jobba helg, men nu när jag har fått sovmorgon så klarar jag av några dagar till. I går kväll bestämde jag mig för att inte gå upp före åtta, och när jag vaknade till och tittade på klockan så var hon passande nog 08.08. Jag hade sovit i över 9 h. Skönt!

Vår granne Inger pajade en grej i pumphuset igår så nu har vi inget vatten. Det som fanns kvar försvann illa kvickt då jag och Ramona både tvättade, diskade i diskmaskinen och duschade i går (efter att pumpen hade gått sönder, vilket vi naturligtvis inte visst då, i så fall hade vi inte använt så mycket vatten). Så nu väntar vi på vår räddare i nöden som ska fixa den svarta lådan (!) som är sönder. Jag var och kikade på mojängerna i pumphuset igår och insåg att om jag inte hade vetat vad det var så hade jag lika gärna kunnat tro precis vad som helst. Kanske att vi har ett litet kärnkraftverk på Ingers tomt. Jag har alltid varit mer fokuserad på matvarorna som vi förvarar i pumphuset. Nu hade vi potatis med ofantligt långa skott på, det såg riktigt roligt ut, som en liten lila skog. Jag tror inte det går att odla eller äta dem längre...

Och så verkar det som att spikklubborna, till min och Ramonas förtjusning, trots farmors envetna utrensningar har överlevt, fast i en annan del av trädgårdslandet! Jag får väl gå ut och ta foton senare, för att illustrera spikklubbslyckan.

Inga kommentarer: