tisdag 10 juli 2007

snurr

Jag har jobbat i kväll, det var helt hysteriskt för folk ringde hej vilt, det var larm, folk som skulle laga larm, folk som inte skulle ha mat i morgon etc. Jaja. Och så var jag och Frida uppe på den spöklika vinden och leta efter grejer, mycket spännande. Vi hittade en gammal rullstol som såg ut att vara hämtad från "Gökboet", inte helt modern med andra ord.

Jag är ledig i morgon, sedan åker föräldrarna iväg en vecka och jag ska då passa på att jobba sju dagar i rad. Jäjä, det blir nog bra. Jag är helpeppad på att plugga på min fritid och om jag inte är alltför trött så ska det nog gå bra.

Förresten, saker min far har slängt in på grannars tomt (den delen som består av stora buskage, snår och träd) de senaste veckorna: rester från gräsklippningen. Sniglar (han kastade in dem med en spade så de landade i träden).

Det är skoj att bo på landet. Så länge man får kasta sniglar omkring sig.

Farmor har plockat massvis med blåbär. Jag är hänförd.

2 kommentarer:

Anders... sa...

Stackars (mördar)sniglar. Folk är så taskiga mot dem, bara för att de gillar träd och smakar illa. Ekorrar, hackspettar och bävrar gillar också träd men ingen kastar runt dem. Och seriöst, vadå mördarsniglar? Jag har aldrig sett en snigel sett mer mordisk ut än någon annan. Tss!, säger jag bara. Tss!

Pingvinkvinnan sa...

Hehehe det ondskefullaste i det hela var att det inte ens var några mördarsniglar... jaja, men de trivs säkert bra inne hos grannarna. :)