tisdag 3 juli 2007

Tisdag

Idag har jag haft fullt upp på jobbet hela dagen. Det har varit något hektiskt men dagen gick iallafall snabbt och det kändes helt okej trots trötthet och huvudvärk och ösregn. Folk var snälla och pensionärerna var relativt pigga. Jag får skylla mig själv som var uppe alldeles för sent igår. Jag har länge tänkt rensa bland ett antal kassar med papper och gamla lajvtrasor men detta har inte blivit av, inte förrän sisådär 22.30 i går kväll... jag har fortfarande mycket kvar men nu har jag iallafall kommit igång.

Under min lilla fritid så slits jag mellan längtan efter att läsa, förlamande trötthet, dåligt samvete över ryskan och över att jag inte orkar promenera/laga nyttig mat i den utsträckning som jag har tänkt. Ärligt talat så borde jag lära mig att inte ha dåligt samvete (tips på HUR emottages tacksamt!), för jag kan ju inte hjälpa att jag blir trött av att arbeta. Jag borde få unna mig att läsa en och annan roman med.

En kvinna sade idag på P3 att det är mycket populärt med djurnyheter. Det är vad jag alltid har sagt! :)

Jag har världens sötaste rysk- och latinanekdot att berätta, men det är inte förrän i morgon jag ska börja gästblogga på LATINBLOGGEN (blogginnehavaren SDIL ska på välförtjänt semester) så jag väntar med den tills dess, och jag skriver den där... spännande va?

Inga kommentarer: