torsdag 12 juli 2007

Sömnlös

I natt sov jag nästan ingenting. Antagligen var jag uppstressad över saker och ting. Början av arbetsveckan var ganska hektisk, dessutom passade antagningsbeskedet på att komma och jag som trodde att jag inte skulle komma in på lärarprogrammet kom visst in och fick ändra mina höstplaner. I stället för att läsa klart ryskan, arbeta samtidigt och påbörja lärarprogrammet till våren så ska jag börja nu i höst och läsa ryskan parallellt. Jag har läst tillräckligt med svenska och ryska (förutom de sista 4 poängen) för att kunna undervisa på gymnasienivå så nu ska jag bara läsa pedagogiken och göra praktiken. Det här är antagligen det bästa för mig, men all trötthet, alla tankar kring hur jag ska hinna göra klart saker i tid, blev för mycket för mig. I går var jag ledig, men jag var så trött att jag knappt orkade hålla mig vaken under dagen. Jag slumrade till någon timme på eftermiddagen men i vanliga fall brukar jag kunna somna på kvällen ändå. I går var jag dock helt uppe i varv och trots diverse rolig läsning så kunde jag inte slappna av.

Men jag har arbetat som vanligt idag och ska lägga mig tidigt i kväll. Efter en avklarar dag har jag bara 6 kvar innan jag är ledig. Tjoho. Så här sa min käre far när jag beklagade mig över stressen med de ryska texterna: "nu behöver du ju inte alls stressa, du kommer att längta efter att läsa ryska, det blir ju vid sidan av det andra, nu ska du bara jobba i sommar, springa snarkerundan och tjoa. du ska springa och ropa "tjo det är jag som är rebecka m och jag har kommit in på lärarprogrammet" och allting kommer att vara jätteroligt och du kommer att vara jättepigg och glad och läsa texterna av bara farten". Typ så. Han är helt fantastisk, peppande men inte pushande (när det kommer till träning, däremot...).

Föräldrarna åkte till Irland i morse och nu är det bara jag och Ramona kvar här. Regina kommer hem på måndag efter 3 veckor som ledare på Hällevikslägret.

Jäjä. Nu ska jag o Ramona kolla på film. Wallace o Gromit (Varulvskaninen anfaller). Sedan ska jag nog packa väskan inför morgondagen och gå och lägga mig...

Inga kommentarer: