torsdag 5 juli 2007

Regn

Jag jobbar två kvällar i rad så i morse var jag lite seg och orkade inte klä på mig med en gång. Självklart skulle det komma någon gubbe och knacka på vid niotiden. Han såg något förvånad ut när jag öppnade iklädd knallgröna pyjamasbyxor (tack Christina för att du sydde dessa fräsiga byxor till mig) och rött nattlinne med färgglada hjärtan på. Jaja. Jag får väl ha på mig vad jag vill. Förresten är klockan halv ett och jag har inte bytt om ännu. :)

Det regnade ganska mycket i går men av någon anledning var det uppehåll under hela kvällen när jag arbetade. När jag väl åkte hem vid halv tio-tiden så började det ösregna och det håller fortfarande på... jag ska ju jobba i kväll med så jag hoppas att det har lugnat ner sig tills dess.

Mina 10 000-steg ligger lite på is. Jag pallar inte gå ut och traska långa rundor i det här vädret. I går morse var det soligt en stund men nu vräker det verkligen ner. Det kanske hade funkat med regnställ + paraply...

Ryssland ska förresten arrangera vinter-OS 2014, på en badort. Hehehe. Nä men seriöst, det är ju Sotji och där finns det berg med snö och sådant. :) Tydligen så var Sydkorea nära att få OS så de var ganska ledsna.

Jag fortsätter med karlskronanyheter. Senast var det ju den döda kamelen, men här kommer en mer levande historia. Det var en man som körde sin fru till BB, barnet började födas i bilen och då fick pappan panik och körde in i en häck. Men sedan kunde han hjälpa till att förlösa barnet... jag hoppas det var en mjuk häck han körde in i. :)

Nu ska jag återgå till det jag höll på med, vad det nu var. Kanske dricka te och städa efter mina slarviga föräldrar som skyller allt på sina hårt arbetande barn som "bara är hemma och skräpar ner" under sommaren. ;)

Inga kommentarer: