onsdag 25 juli 2007

Dagsverke

Idag har jag haft veckans enda lediga dag, men min tomburkspantning (det blev 190 kr !) urartade i en regelrätt garagestädning. Det var jag, föräldrarna och Ramona (hon putsade garagefönstren så att man numera ser ut). Vi började med att röja ut allt möjligt gammalt bråte. Efter ett tag så fick vi för oss att vi skulle börja elda upp en del av det, vilket resulterade i att vi nog eldade i 4-5 h. Jag tror vi var igång och städade mellan 15-21 och innan dess så hade jag pantat burkar och flaskor som tog en massa plats, lämnat tillbaka tomtemasker (!!!), en snöskyffel (!!!) och två resväskor till farmor. Jag är helt slut nu, men det var verkligen värt det. Dessutom har det varit cirkus här eftersom grannens ponny nog rymde fyra gånger idag. Den var väl hungrig. Och så fångade vår gamla katt Snuffan en kaninunge. Dumma katt...

Äckliga saker vi har eldat: fiberdukar, plastsäckar, en trästol, två säckar med arbetshandskar, barnkläder (från när jag var bebis), barnvagnsöverdelar, ett leksakslejon, några köksskåp, en fotboll, andra bollar, oidentifierbart bråte, tomma dunkar, brädor, den gigantiska och tunga trälådan till en militärtältskamin (ja vi ska åka till tippen med den gamla kaminen)...

"Jaha, det här var ju miljövänligt, nu slapp vi åka till tippen!"

Och oj vad fint det är i garaget. Uj uj jag hade tänkt duscha, men jag orkar nog inte det. Jag prioriterar att blogga i stället. Nu måste jag gå och lägga mig, jag ska ju upp tidigt i morgon.

Inga kommentarer: