måndag 12 januari 2009

Dvala/dimma

Jag borde skämmas, som predikar för alla att vila är den bästa medicinen. Nu har jag känt mig hängig o förkyld sedan nyårsafton och inte har jag vilat för det. Jobbat, jobbat och åter jobbat, för att vila lite och sedan åka till IKEA med Daria, Elmir o Ramona i lördags. Gissa vem som blev jättesnuvig o fick superhuvudvärk på IKEA... hmm nåja, vad gör man inte för en vän som varken har körkort, känner så många med bil eller har släktingar som kan hjälpa till med flytt? Så vi lånade Rickards bil och for till Malmö. Det är jobbigt att bära porslin och lampor på bussen, så det var skönt att ha bil... dessutom körde jag o Daria till Myrorna o hämtade ett par stolar som hon hade köpt tidigare. Vi hamnade mitt i en palestinademonstration men lyckades undvika att köra över någon. Ramona, Elmir o Daria skruvade möbler medan den förkylda chauffören vilade på soffan och läste modemagasin. :) Vid 23-tiden i lördags kväll var vi hemma i Lund och jag har inte gått utanför dörren sedan dess. Segt, men nu känner jag att dvalan börjar släppa taget om mig och att jag snart är redo att gå ut och köpa juice. Jag skippar dagens latinlektion (lördagens huvudvärk har ännu inte släppt) och ska försöka läsa lite hemma i stället.

Men ack, jag är helt fokuserad på vårterminen som börjar nästa måndag, så vi får se hur det går med tentapluggandet. Att höstterminen slutar i mitten av januari är en gåta jag inte kan besvara. Det känns så fel, så ute att lägga kraft på hösten när det är vår. Jag drömde till och med om sommar i natt, febrig.

Nu ska jag ge mig in i dimman, kunskapsdimman. Eller så vågar jag mig ut i solen en stund innan den går ner. Live long and prosper.

Inga kommentarer: