tisdag 6 januari 2009

Förkyld, mattankar o sånt

Det blev lite tomt och tyst här hemma när Stina o Elmir åkte igår, men jag är mest bara sjuk så jag behövde nog lite lugn och ro. Elmir har visst varit på Marinmuseet med sin familj idag, lillasyrran gillar kanoner o att springa omkring. Hon är väldigt alert. :) Det är motsatsen mot vad jag har varit idag, med ont i kroppen och huvudet hela dagen. Efter lite eftermiddagssömn och oroliga drömmar så känner jag mig lite piggare nu, men det är snart läggdags igen... Jag ska jobba i morgon om jag inte blir sämre, för jag har inget mer jobb inplanerat just nu så jag ska försöka iallafall, trots att det är lite dumt. Det är ju bra med pengar och jag kan vila på torsdag.

Jag läser i "Äkta vara", fortsättningen på "Den hemlige kocken" om tillsatser i mat. Det är bra att läsa om det igen för att behålla den rätta graden av indignation över allt fusk som förekommer. Om de nu renar margarin med bensin, så ska jag inte ha det. Usch. Inte för att jag någonsin har köpt margarin, men ändå.

Ekomat it is. Och hembakat bröd. :)

Inga kommentarer: