tisdag 6 januari 2009

Januari!

Oj, vad det nya året väller in. Jag har ägnat de fem första januaridagarna (och -kvällarna) åt att jobba, umgås med Stina o med Elmir när jag har varit ledig även träffat Daria någon gång (jag o Elmir o ett par till flyttade hennes grejer på nyårsafton när hon var i Putinburg, men nu är hon på plats i Malmö). Mest jobbat dock. Jag är helt slut nu och borde sova, men jag vill skriva lite här först. Stina har åkt härifrån efter ett par dagar i lägenheten, hon är i Malmö nu. Annars är hon utbytesstudent i London så det var ett efterlängtat möte, skönt att se henne. Jag fick fina Wonder Woman-glasunderlägg (alltså till glas, inte av glas) av henne i julklapp, hon som aldrig köper julklappar... Hon fick choklad både av mig o av Daria, vi vet vad hon gillar.

Jag är ganska hängig idag, misstänker att jag håller på att bli sjuk men har ändå jobbat, jobbat, jobbat för att få den efterlängtade lönen i slutet av februari med. Sedan blir det inte så fett på ett tag. Jag ska ju plugga en massa och hinner inte jobba så mycket förrän till sommaren. Nåja, det ordnar sig. Alltid.

Julen var lugn o fin i Jämjö. Det saknades en kusin med tillhörande sambo samt kusinbarnen, men de fick stanna hemma i Stockholm med sin kräksjuka... jag får väl åka dit och hälsa på dem i vår i stället. :) Anette var dock på plats med sina vänners små söta hundar som blev mycket populära. Farmor blev nästan förnärmad när Anette inte hade med sig hundarna på juldagen, så vi fick åka och hämta dem efter middagen... faster lyckades dock bryta handleden under en promenad med de små liven, så jag vet inte hur det har gått med henne, om hon ska operera armen eller inte...

Elmir har åkt till Blekinge. Det känns märkligt att han har sagt hej till min mamma idag, utan att jag var med. Han skulle bara hämta en grej i mitt hus, nu befinner han sig en mil utanför Jämjö med sin pappa, pappans fru Ira, deras lilla dotter Sofija (som jag haft på bild här tidigare) och Iras stora dotter (Katja 25 år) o dennes man Gena. Han heter som krokodilen från mina favoriter Drutten och Gena... Jaja han heter Genadin, men alla ryssar har smeknamn.

Vad händer i år då? Hmm mitt nyårslöfte (när jag är frisk!) är att röra på mig minst 30 minuter om dagen. Det räknas inte att bara cykla fram och tillbaka till skolan, det är ju nedförsbacke på vägen hem... men jag får återkomma med rapporter. Jag pallar inte räkna steg igen, alla stegräknare bara försvinner.

Nu är jag övertrött. Godnatt och gott nytt år. Yada yada.

Inga kommentarer: