onsdag 28 januari 2009

Thåström!

Jenny hade examensmiddag i lördags (det var även nära hennes födelsedag) så jag o Elmir var där o firade med hennes familj. Det var skoj att se dem, det är ju inte så ofta och jag har ju till och med träffat hennes farmor då och då. Hur som helst, J och C pratade om alla konserter de ska se i vår och att Thåström kommer till Lund, så jag blev väldigt sugen på att se honom igen. :) Idag fikade jag med Camilla i min gamla klass. Hon skulle hämta ut några biljetter från Julius biljettservice, så när vi ändå var där passade jag på att köpa en Thåströmbiljett, så nu ska det minsann bli av. :) Underbart, han är ju en riktig hjälte.

Tja, skolan orkar jag inte tjata så mycket om. Jag köpte en fysiologi- och anatomibok på andrahandsbokhandeln idag, fast kursen börjar inte förrän i mars. :)

I kväll blir det öl med slaviska föreningen (som nog inte heter så längre), det ska bli skoj.

Förresten, apropå mitt nördintresse (språk) och mitt jobb (vårdbiträde på demensboende) så är ordet "demens" på latin ett adjektiv som betyder galen, vansinnig...

I morgon kommer visst Elmirs pappa hit, han söker jobb här i trakterna (läs: min favoritstad Landskrona) och ska även leverera en mössa i murriga färger till mig. Hans fru har tvingat sin syster i Moskva att sticka den (med tillhörande halsduk som jag redan har fått) till mig. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

thåström - för mig blir det kristianstad, lundadatumet(nya plattan "kärlek är för dom" släpps ju samma dag) passade tyvärr inte för en hemresa
luguber

Anonym sa...

wowow, låter som att du lätt blir snyggast i stan ;)
hänger demens ihop med demon också?
mys on