lördag 6 januari 2007

Gökboet

Efter att ha sett inledningen minst tre gånger, så lyckades jag nu äntligen att se hela filmen. Det är Gökboet jag talar om, denna mytomspunna eller iallafall av många sedda och omtyckta film. Jag blev väldigt förtjust i den och slutet var mycket vackert.

Annars har denna fredag gått i studiernas och zombientrötthetens tecken. Jag har läst och läst, somnat lite och sedan läst igen och sedan tröttnat på det. Men i morgon ska jag nog få ner några rader till uppsatsen (även den snart mytomspunnen). Idag har jag läst stora delar av en artikel om den demoniska ryska romanen och den demoniska berättaren. Jag ska skriva ner essensen av dessa teorier och sedan utgå från dem när jag förklarar vad jag har kommit fram till gällande "Kappan" och "Revisorn" av Gogol. Jag tror starkt på en "non relieable (ursäkta den ev. felstavningen, klockan är 1 på natten) narrator" i "Kappan". Jag ska bara bevisa det också!

1 kommentar:

myrkyr sa...

Tips: Klicka vidare så försvinner även meddelandet om att det finns en bortplockad kommentar. Som det är nu blir man bara nyfiken. ;-)