onsdag 31 januari 2007

Borde?

Saker jag borde göra:

klippa mig
skaffa ett nytt sommarjobb
gå och lägga mig i tid
äh

Christina kommer hit i mars. Jag trodde det var februari så jag hade räknat med hennes ankomst om sisådär en vecka, men en månad hit eller dit kvittar väl.

Äntligen är det februari (tja det är ju midnatt så strax) och jag får byta blad i min Pressed Fairy-almanacka. Den är så vacker. Enligt den så fyller jag år på "Armed Forces Day" vilket är lite oroväckande. Skönt att inte fylla år på den allmänna självdeklarationsdagen varje år som vissa andra gör. Förresten så delar jag födelsedag både med Ho Chi Minh och Pol Pot. Jag hoppas att det inte säger något om mig...

Eftersom mitt liv är så enahanda så tänkte jag börja med "dagens" någonting, inte bara vädret då... Idag får det bli dagens länk, bort från mig, om mina vänner de andra fåglarna: http://www.expressen.se/index.jsp?a=857670

1 kommentar:

Anonym sa...

För några år sedan blev den engelska drottningens hovdirigent åtalad för att ha ätit en svan. Att äta svan är i Storbrittanien ett privilegium förbehållet kungahuset, men eftersom svanen var självdöd (den hade flugit in i en elledning) ansåg dirigenten sig ha lagen på sin sida.