fredag 5 januari 2007

Redigerar

Med hjälp av min goda vän Myrkyr så har jag fått reda på att det inte gick att kommentera inläggen i min blogg om man själv inte hade en användare. Detta var förinställt och jag lade inte märke till det först, men nu är det ändrat, så vem som helst kan kommentera hej vilt.

Det är förresten mitt i natten och jag borde sova. I morgon ska jag studera flitigt hela dagen. Jag säger det jämt men det är faktiskt sant (hoppas jag). Min lärare och handledare som kanske var lite ledsen över att enbart fyra av sju potentiella uppsatsskrivare behagade bli klara i tid, lät mig få en veckas uppskov när jag skrev till henne att jag inte hunnit göra klart uppsatsen (som alltså skulle vara klar i går, torsdag) på grund av sjukdom under julledigheten. Detta är helt sant, men visst har jag slöat en del de senaste dagarna. Jag trodde ju att loppet är kört. Det är det alltså inte, så nu måste jag skriva klart om ondskan i Gogols berättelser "Kappan" och "Revisorn", helst innan tisdag men senast torsdag. Det kan gå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad bra att du har blivit med blogg, då kanske du ine känns lika långt borta! jag gjorde själv ett försök i höstas men det rann ut i sanden, när tiden inte räckte till. har tänkt ringa flera dagar för en ev. fika men nu trodde jag att du redan var i lund. så var alltså inte fallet...

Anonym sa...

WOW. din uppsats låter inte helt ointressant. blir lite nyfiken att läsa. tyvärr besitter jag väl enbart lekmannakunskaper i området...
jag skrev dig några rader på filmtipset förresten